Controleer de technische instellingen van uw mailserver

Help, mijn e-mailadres wordt als ‘spam’ herkend

Probleem – Komt uw mail regelmatig in de spam-map van iemand anders terecht? Dit kan vele oorzaken hebben. Gelukkig zijn een aantal technische zaken eenvoudig uit te sluiten.

Achtergrond – Mailservers op internet zijn strenger geworden en letten extra op technische instellingen van mailservers. Als dit niet correct is afgesteld, kan uw e-mail terecht komen in de map ‘spam’ van de geadresseerde.

Bekijk de instructievideo

in 60 seconden weet u alles

Stappenplan

Oplossing – Zonder met vermoeiende termen als DKIM- en SPF-records te strooien kunt u snel testen of er iets mis is met de technische instellingen van de mailservers van uw domein. Kijk de video op deze pagina (60 seconden) of volg deze instructie op:

  1. Surf naar de website van mail-tester (www.mail-tester.com). Deze website toont een e-mailadres: het ‘test e-mailadres’.
  2. Kopieer het ‘test e-mailadres’ en stuur een e-mail naar dit adres vanuit uw mailprogramma of webmail.
  3. Ga terug naar de website van mail-tester en klik op de knop Check vervolgens je score.
  4. U krijgt een testscore te zien. Schrik niet van een laag ‘rapportcijfer’: het is belangrijk om te begrijpen waarom het cijfer laag uitvalt en daar heeft mail-tester alle informatie over.
  5. Onder in beeld toont mail-tester een link naar de testresultaten. Stuur deze link door naar uw systeembeheerder of hostingpartij. Als wij uw e-mail beheren kunt u de link sturen naar support@vanimedia.nl.

Lees hier ons artikel: Mail ongewenst in de spammap van Gmail (jip-en-janneketaal) »