Adverteren in Google in een notendop
Dit moet u weten over Google AdWords
We horen het wekelijks en vooral van nieuwe klanten: “Ik wil gevonden worden” of “Ik wil beter gevonden worden”. Er zijn veel manieren om dit voor elkaar te krijgen. Adverteren met Google AdWords biedt vele mogelijkheden.
Adverteren
De snelste manier om klanten op een website te krijgen werkt via Google AdWords. Hierbij betaalt u per klik een klein bedrag aan Google.
Doel van Google AdWords
Het eerste doel van Google AdWords is om een potentiele klanten aan de hand van zijn/haar zoekgedrag op uw website te krijgen + hier een actie uit te laten voeren (de ‘conversie’). Een actie kan een aankoop zijn, maar ook een websitebezoek, aanvraag of telefoontje.
Zo werkt het
Een Google AdWords-campagne bestaat globaal uit een ‘drietrapsraket’: de Google AdWords-campagne, uw doelgroep en een dagbudget (‘klikgeld’). In de doelgroep bepalen we zo specifiek mogelijk wie er op de website moet komen: uw potentiële klant. Als een potentiële klant op een advertentie klikt, kost dat geld. Dit geld is voor Google en wordt door Google in rekening gebracht. Het is aan ons om relevante mensen op uw website te krijgen: uw potentiële (nieuwe) klanten. Door Google AdWords-campagnes zeer gericht in te stellen & steeds bij te sturen, haalt u het hoogste rendement uit uw dagbudget.
Meten is weten
Zodra een klant op uw website is, wilt u dat hier iets gebeurt: er wordt iets aangeschaft, iemand belt u op of doet een aanvraag via een online formulier. Deze acties noemen we een ‘conversie’. Omdat alles meetbaar is, weet u wat een ‘conversie’ gekost heeft: het gaat er altijd om wat iets oplevert.
Kosten
Als wij voor u gaan adverteren met Google AdWords krijgt u te maken met drie soorten kosten:
Eenmalig instellen – dit is het bedrag dat u eenmalig betaalt voor de basisopzet van uw Google AdWords-campagnes. De hoogte van deze ‘setupkosten’ hangt uiteraard samen met de complexiteit van de campagnes.
Monitoren en bijsturen – we schatten van tevoren in hoeveel tijd het ons maandelijks kost om uw campagnes in de gaten te houden en bij te sturen. Hier maken we afspraken over. We hebben geen lange opzegtermijnen, meestal één maand.
Advertentiebudget – Google is ‘de lachende derde’ en verdient aan de potentieel klanten die u binnenhaalt via Google AdWords. Het ‘klikgeld’ incasseert Google zelf.
Transparantie
Wij houden van transparantie. Uw Google AdWords-campagne wordt ingericht op eigen Google Adwords-account en kunt u (mochten onze wegen ooit scheiden) gewoon meenemen naar een ander bedrijf. Wordt u klant bij ons? Dan zullen wij u vragen om toegang tot een eventueel bestaand Google AdWords-account.
Rapportage
Wij analyseren, adviseren en brengen verslag uit van de Google AdWords-campagnes die we voor u draaien. Omdat alles geheel op eigen account draait kunt u de gegevens zelf live bekijken.
Succes?
We gaan uiteraard voor ‘uw succes’. Als wij iets niet zien zitten krijgt u dat ook van ons te horen, eventueel met een aanvulling hoe het mogelijk wel kans van slagen heeft. Hoewel u maandelijks kunt opzeggen bij ons raden we altijd een proefperiode aan van drie à vier maanden.
Aan de slag met Google AdWords
Maak een afspraak bij ons op kantoor om uw wensen door te spreken. Hieruit volgen een aantal aanbevelingen en een voorstel. In het voorstel staat wat wij voor u kunnen beteken en wat de kosten zijn. Wilt u referenties? Die hebben we, vraag er gerust naar! Contact »

Adverteren Google AdWords, Marktplaats.nl en andere kanalen
Adverteren met Google AdWords, Facebook adverteren, of via andere kanalen zoals Marktplaats kan uw site of webshop ‘de boost’ geven die nodig is om uw doel te bereiken. Specifieke doelgroepen kunnen door het bepalen van demografische gegevens en interessegebieden worden benaderd, lokaal, nationaal of wereldwijd. Wij kunnen uw campagne inrichten, monitoren en/of bijsturen. Alles wat wij voor u doen is volledig transparant en u zit nooit aan langlopende contracten vast.